Handelsbetingelser

Leverings og betalingsinformation

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle bestillinger på www.pellicani.dk. Betingelserne bortfalder kun i tilfælde af anden skriftlig aftale mellem køber og www.pellicani.dk

Betaling og Priser

Betaling af bestilling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden. Følgende betalingskort godtages: Visa Dankort, Visa Electron og Mastercard. MobilePay, ApplePay og GooglePay accepteres ligeledes.

Betalingen foregår på en SSL-krypteret side - Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Det er kun Pensopay og/eller Shopify Payments, der får adgang til købers betalingsoplysninger. Ved godkendelse af betaling, reserveres pengene på købers konto, men trækkes først, når varen er afsendt. Kvittering for køb modtages via e-mail.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. dansk moms (25%).

Levering

Alle ordrer afsendes inden for 1-2 hverdage.

Er ordren ikke modtaget indenfor 5-7 hverdage, skal www.pellicani.dk kontaktes. Sagen undersøges da – både i vores ordresystem og om nødvendigt hos GLS. Så snart pakken forlader www.pellicani.dk´s lager er den i GLS' varetægt og derfor deres ansvar.

Fortrydelsesret

www.pellicani.dk tilbyder 14 dages fuld returret, gældende fra den dag varen modtages. Fortrydes købet, skal www.pellicani.dk derfor underrettes senest 14 dage efter den dag, du modtog varen. Når varen returneres, er det købers pligt at sørge for, at den er i samme stand, som da den blev modtaget. Evt. emballage og produktskilte skal vedlægges.

Tilbagebetaling af beløbet sker, når www.pellicani.dk har modtaget den returnerede vare.

Det er vigtigt, at navn og adresse vedlægges, så www.pellicani.dk har mulighed for at finde ordren i kunderegistret. Kuverten skal mærkes ”returnering”.

Risikoen for varerne

Efter fortrydelsesretten er udløbet, kan varen kun returneres ved reklamation. En retmæssig reklamation kan ske, hvis varen er blevet beskadiget eller forringet. Skyldes skaderne uagtsomhed eller manglende omsorg fra købers side, godtager www.pellicani.dk ikke reklamationen.

Det anbefales, at den originale emballage gemmes, til evt. reklamation. 

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved varer skal oplyses inden for senest 2 måneder efter, at fejlen er opdaget. Det er købers pligt at angive og så vidt muligt vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Køber kan som udgangspunkt kun klage over fejl op til 2 år efter modtagelsen af varen. Køber kan vælge om varen skal repareres eller byttes. Returnering af købsbeløbet er ikke en mulighed ved reklamation. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning eller reparation er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for www.pellicani.dk

Forbehold

www.pellicani.dk forbeholder sig retten til at ændre vores handelsvilkår. www.pellicani.dk tager forbehold for udsolgte varer samt tastefejl på hjemmesiden.